LEDEN-ÚNOR 2023
Milí čtenáři, Nový Rok 2023 přinesl do školky MŠ Orangery vlnu nové energie a děti těšící se na novoroční dobrodružství. Děti první týden po vánočních prázdninách básnily o dárcích a zážitcích z domova a užívaly si nové dárky ve školce, které ježíšek přinesl i pro MŠ Orangery. Předškoláci přivítali ve svých třídách návštěvu z Malé Technické Univerzity, která přijela děti naučit něco málo o inženýrství zábavným a hravým způsobem. Studeného počasí a zimy už jsme měli nad hlavu, a proto jsme si ve školce udělali oblíbený “Beach Day”, kdy všichni přišli do školky v plavkách, přinesli si věci na pláž a míchali jsme si s dětmi koktejly a užívali si slunečného plážového dne plného her a hudby. Děti se hned v lednu vypravily na výlet do Planetária Praha, kde se dozvěděly zajímavosti o souhvězdích a planetách. Výletili jsme také do solné jeskyně, kde si děti užívaly solných kamínků a hraček. Naše školka je plná skvělých nápadů a tak nás napadlo udělat si zábavný pyžámkový den, kdy si děti užívaly celý den aktivit a her pohodlně v pyžamech. Nechybělo ani Masopustní veselí, kde se školka naplnila dětmi ve tradičních kostýmech. Nakonec děti do školky přijela zkontrolovat městská policie, která dětem ukázala, jaké to je být policistou a co vše je k takové práci třeba. Děti si prohlédly i opravdové policejní auto. MŠ Orangery ve spolupráci se ZŠ Orangery jsou zapojeny do mezinárodního projektu sponzorovaného EU, HOPE4schools (Naděje pro školy). Cílem tohoto projektu je zlepšení celkového wellbeingu dětí,rodičů a zaměstnanců škol. Projekt Hope4schools pracuje na užitečných výsledcích, které budou zajímavé pro zaměstnance škol, žáky a rodiče. Partneři z projektu vytvořili metodiku pro zaměstnance školy (učitele, vedoucí a poradce), která jim pomůže zavést celoškolní strategie wellbeingu. Další výsledek bude online knihovna účinných materiálů, které mohou učitelé využít ve třídě nebo online. Tím, že budou výsledky praktické a snadno proveditelné, splní potřeby škol. Partneři školám také poskytnou 14 osvědčených postupů a zkušeností z různých zemí pro celkovou spokojenost a pohodu ve školách. Bc. Adéla Frišová